آغاز اولین بخش از گفتگوهای صمیمانه با وکلای سهامداران شرکت سپاد: گفتگو با وکلای سهامداران نیشابور، سبزوار و شیروان

sepad - آغاز اولین بخش از گفتگوهای صمیمانه با وکلای سهامداران شرکت سپاد: گفتگو با وکلای سهامداران نیشابور، سبزوار و شیروان

 

? آغاز اولین بخش از گفتگوهای صمیمانه با وکلای سهامداران شرکت سپاد خراسان:
? گفتگو با وکلای سهامداران نیشابور ، سبزوار و شیروان

شرکت سپاد خراسان از آغاز تاسیس به عنوان مجموعه سهامداری با سابقه در کشور شیوه مدیریت و نظارت بر فعالیت های اقتصادی خود را طی 33 سال با برگزاری مجامع اداره نموده است.

برگزاری مجامع سپاد با توجه به عدم امکان حضور همه سهامداران، با حضور وکلای آنها برگزار شده که هر سهامدار با انتخاب فردی باتجربه و با آگاهی مناسب از مسائل حقوقی و اقتصادی زمینه ساز اتخاذ تصمیم های کارشناسی شده را فراهم می آورد.

سپاد اکنون بیش از 200 وکیل منتخب از سوی سهامداران را دارد که در محوری ترین و مهم ترین انتخاب ها و تصمیمات شرکت نظیر انتخاب هیئت مدیره، بازرس، تصویب صورت های مالی و … اثرگذار هستند، لذا بر آن شدیم تا در سلسله گفتگوهایی به بیان دیدگاه ها و نظرات ایشان بپردازیم.

در بخش اول این گفتگوها آقایان عباسعلی سراجه، سید ابراهیم موسوی و محمد علی احیائی از وکلای محترم سهامداران شهرستان های سبزوار، شیروان و نیشابور به بیان دیدگاه ها و نظراتشان پیرامون عملکرد شرکت می پردازند که در ادامه می خوانیم:

? آقای سید ابراهیم موسوی از وکلای سهامداران شهرستان شیروان در ابتدای سخنان خود ضمن اشاره به قیمت سهام و تعرفه های اراضی، گفت: رشد قیمت سهام و تعرفه اراضی شرکت سپاد صعودی بوده و نباید زحمات انجام شده را نادیده گرفت، اما انتظار ما با توجه به نرخ تورم بیش از این است و امیدواریم در ادامه از افزایش مناسب تری برخوردار شود.

وی افزود: همانطور که می دانیم سرمایه اصلی شرکت سپاد زمین با کاربری های متنوع است و پیشنهاد می شود شرکت با تغییر کاربری مورد نیاز بازار شرایطی را برای سهامداران بوجود آورد تا راحت تر و سریع تر به انتفاع حاصل از فروش این اراضی دست یابند.

آقای موسوی در ادامه افزود: سپاد در سال های گذشته با مشارکت شهرداری بخشی از بزرگراه چراغچی و پل غیر همسطح خیام را احداث نمود و بخش زیادی از منابع مالی خود را صرف زیرساخت کرد و نتوانست همانند قبل پر قدرت با اجرای پروژه های مناسب به سوددهی بالا بپردازد و پیرو آن رکودی نسبی بر شرکت حاکم شد. از این رو پیشنهاد می کنم اگر قرار است پروژه ای آغاز شود تمرکز بر روی پروژه های داخلی و زودبازده باشد و از تجربیاتی نظیر نیروگاه و برج بازار حداکثر استفاده شود.

وی در پایان سخنان خود ضمن رضایت از اطلاع رسانی های انجام شده از روند فعالیت های شرکت سپاد، بزرگترین مشکل اطلاع رسانی شرکت را عدم دسترسی همه سهامداران به گوشی های هوشمند و شبکه های اجتماعی دانست که برای جبران آن تا کنون خود را مسئول اطلاع رسانی تلفنی و پیامکی به موکلانش دانسته است.

? آقای عباسعلی سراجه از وکلای سهامداران شهرستان سبزوار نیز فعالیت شرکت سپاد را نسبت به گذشته مطلوب ارزیابی کرد و گفت: سپاد از شرکت های دیگر عملکرد بسیار مناسب تری دارد و شفافیت در فعالیت این شرکت نکته مثبتی است که سهامداران آن را می بینند.

وی افزود: شرکت سپاد برای ایجاد اعتماد بیشتر نزد سهامداران باید با برنامه ریزی مناسب، انتفاع حاصل از سود سهام و مبلغ حاصل از فروش تعرفه اراضی تجاری، انبارداری و صنعتی را با سرعت بیشتری به دست سهامداران برساند تا سهامدار در زمان نیازش با سرعت بیشتری به آن دست یابد.

آقای سراجه دیدگاه سهامداران سبزواری را نسبت به شرکت سپاد مثبت ارزیابی کرد و بیان داشت: با توجه به پرداخت سودی که در حال انجام است در شرایط اقتصادی کنونی نیز اگر به دلیل آغاز هرگونه فعالیت اقتصادی که ریسک بالایی دارد بخواهیم به عدم پرداخت سود به سهامداران در یک سال بپردازیم، این امر باعث بدبینی زیادی بین سهامداران می شود و باید از این امر اجتناب و با دقت بسیاری به آن پرداخته شود.

وی در پایان به اطلاع رسانی خوب اقدامات سپاد در شبکه های اجتماعی و وب سایت سپاد اشاره کرد و افزود: علاوه بر اطلاع رسانی های روابط عمومی شرکت سپاد اگر به عنوان نماینده تشخیص بدهم که چنین پیامی مورد نیاز موکلانم است برای آن ها ارسال می کنم و تا کنون حجم زیادی از این پیامک ها را ارسال کرده ام.

? آقای محمد علی احیائی از وکلای سهامداران شهرستان نیشابور نیز عملکرد مدیرعامل و هیئت مدیره شرکت سپاد را مثبت ارزیابی کرد و گفت: در حال حاضر سپاد می تواند الگویی برای سایر شرکت ها باشد و این شرکت نیز باید تلاش کند تا قیمت سهام خود را همگام با ارزش ذاتی و تورم ناشی از شرایط اقتصادی همانند چند ماه گذشته با سرعت بیشتری افزایش دهد.

وی افزود: پیشنهاد می شود خرید و فروش سهام در سپاد سهل تر شود و مدت انتظار سهامدار یا خریدار برای خرید سهام کاهش یابد و همچنین وجهی که قرار است برای سهامداران واریز شود بروز باشد.

آقای احیائی در پایان از اطلاع رسانی های صورت گرفته از طریق رسانه های سپاد ابراز رضایت کرد و افزود: سعی کرده ایم تا پاسخگویی لازم را به سهامداران محترم شهرستان نیشابور از آخرین تحولات شرکت داشته باشیم.

? روابط عمومی شرکت سپاد خراسان

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار − دو =