نشست سه جانبه شرکت سپاد، معاونت صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی و اداره کل سازمان میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی برگزار شد

در ابتدای این نشست مدیرعامل شرکت سپاد گفت: شرکت سپاد ۳۵ سال سابقه فعالیت و بيش از ده هزار نفر سهامدار از تمام کشور دارد. طرح تفصیلی منطقه تجاری گردشگری سپاد دارای مصوبه کمیسیون ماده ۵ استان است و دارای مجتمع های تجاری فاخر و مجموعه های تفریحی و گردشگری بی نظیر و پرشماری می باشد. در حال حاضر فروشگاه های زیادی در مجتمع های تجاری این منطقه صنایع دستی مختلفی را از سراسر کشور عرضه می نمایند. همچنین 150 فعال اقتصادی بزرگ در منطقه سپاد فعالیت می نمایند که در مجموع 17000 شغل را ایجاد نموده اند.

دکتر هوشنگ نژاد افزود: شرکت سپاد براساس طرح مصوب کمیسیون ماده 5 استان دارای زمینی با کاربری صنایع دستی در بهترین موقعیت منطقه است و آمادگی لازم برای همکاری با وزارت میراث فرهنگی برای احداث بازار تخصصی صنایع دستی را دارد. این زمین دارای 7700 مترمربع مساحت است و در حال اخذ پروانه ساختمانی از شهرداری برای آن هستیم.

معاون صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ضمن تشکر از زحمات و خدمات شرکت سپاد گفت: دنیا به سمت ایجاد ناحیه های صنایع دستی حرکت کرده است که در آنها آموزش، نمایش و فروش صنایع دستی صورت می گیرد. سپاد می تواند هاب صادرات صنایع‌دستی نیز بشود، بدین منظور می توانیم ناحیه یا دهکده صنایع دستی را در سپاد ایجاد نماییم. برای این کار باید طرح توجیهی لازم تهیه شود. در اینصورت تسهیلات بانکی خوبی برای اجرای این پروژه اختصاص می یابد.

خانم دکتر جلالی در مورد پروژه بازار تخصصی صنایع دستی اضافه کرد: سپاد می تواند خودش نسبت به سرمایه گذاری و اجرای این پروژه اقدام نماید یا از طریق جذب سرمایه گذار به عنوان عامل سوم این کار را انجام دهد. بازار صنایع دستی خودش یک جاذبه گردشگری خواهد بود و می تواند محل عرضه صنایع دستی کل کشور بشود. می‌توان تورهایی را برای بازدید از این بازار برنامه ریزی نمود. ما نیز کمک خواهیم کرد که اینجا یک منطقه نمونه صنایع دستی بشود. در حال حاضر تور بازدید از فرایندهای صنایع دستی را در کشور نداریم. می توانیم رویدادهای متعددی را در این بازار اجرا کنیم، مثل جشنواره های غذا و غیره. این بازار می تواند محل عرضه صنایع دستی ۳۱ استان کشور و در ۹۹ رشته باشد.

 

Picture1 - نشست سه جانبه شرکت سپاد، معاونت صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی و اداره کل سازمان میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی برگزار شد

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده − هشت =