سبد سرمایه‌گذاری شرکت سپاد توسعه يافته و متنوع می‌شود

در نشستی که با حضور مدیرعامل، مدیران و کارشناسان ارشد شرکت سپاد برگزار گردید اهداف و سیاست های راهبردی سرمایه گذاری شرکت سپاد تشریح شد و نظرات اصلاحی و تکمیلی ایشان اخذ گردید.
مدیرعامل شرکت سپاد در این نشست گفت: هدف ما تنوع‌بخشی به سبد سرمایه‌گذاری سپاد است. در این راستا از سال گذشته مطالعاتی را در حوزه فرصت های سرمایه‌گذاری جدید انجام داده‌ایم و مشاورانی را در حوزه‌های مختلف بکار گرفته‌ایم. حوزه‌های اصلی سرمایه‌گذاری مورد نظر شامل این موارد است:
• بهسازی پروژه‌ها و دارایی‌های موجود
• حوزه معدن و فرآوری مواد معدنی
• توسعه جغرافیایی منطقه سپاد
• حوزه اقتصاد دیجیتال و تکنولوژی‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات
دکتر هوشنگ‌نژاد افزود: براساس مطالعات و بررسی‌هایی که تاکنون انجام داده‌ایم، راه تا حدودی برای ما روشن شده است و برخی اقدامات اولیه را انجام داده و برخی مجوزها را هم گرفته ایم و به این نتیجه رسیده‌ایم که هر یک از حوزه‌هایی که اشاره کردیم سودآور خواهد بود، اما اقدام به سرمایه‌گذاری مشروط به انجام مطالعات اقتصادی توسط مشاورین و متخصصان امر در هر یک از این حوزه‌ها خواهد بود. در این ارتباط در سال جاری نسبت به انجام مطالعات امکان سنجی و تهیه طرح توجیه اقتصادی اقدام خواهیم کرد. از طرف دیگر متقاضیانی برای سرمایه گذاری در طرح‌ها و پروژه‌های سرمایه‌گذاری شرکت سپاد وجود دارد. علاوه بر آن استفاده از ظرفیت سهامداری شرکت‌های همسو و هم گروه نیز امکانی برای توسعه سبد سرمایه گذاری است، ضمن آنکه نسل جدید سرمایه گذاری در شرکت سپاد مطرح است. لذا در صورتیکه نتیجه این مطالعات سودآوری هر یک از این طرح‌ها را نشان دهد، اطلاع‌رسانی لازم را به سهامداران عزیز و سرمایه گذاران جدید انجام خواهیم داد و زمینه مشارکت ایشان در این طرح ها را فراهم خواهیم نمود.
در همین ارتباط مسئول برنامه ریزی سپاد گفت: رویکردهای راهبردی سرمایه‌گذاری شرکت سپاد تدوین شده است و حدود 30 بسته سرمایه‌گذاری در چهار حوزه جداگانه تهیه شده است. آقای نیکخو گفت: با توجه به گستردگی برنامه‌ها و بسته‌های پیشنهادی، آنها را براساس شاخص های شش‌گانه ارزیابی (امکانپذیری طرح ها از ابعاد مختلف مدیریتی، اقتصادی، فنی، بازار و …) اولویت بندی خواهیم کرد و سپس مطالعات تکمیلی و بررسی توجیه اقتصادی را انجام خواهیم داد و با استفاده از نظرات کارشناسان و مشاوران تخصصی هر حوزه، نسبت به تهیه گزارش امکان‌سنجی و انجام مطالعات بازار و تهیه گزارش توجیه اقتصادی آنها اقدام خواهیم نمود.

IMG 9261 300x200 - سبد سرمایه‌گذاری شرکت سپاد توسعه يافته و متنوع می‌شود IMG 9264 300x200 - سبد سرمایه‌گذاری شرکت سپاد توسعه يافته و متنوع می‌شود

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 4 =