دومین نشست هم اندیشی مدیرعامل و هیات مدیره شرکت سپاد با نمایندگان سهامداران در سال 1402 برگزار شد

این جلسه با قرائت قرآن توسط یکی از نمایندگان محترم شروع شد و سپس آقای جهانشاهی به عنوان نائب رئيس هیئت مدیره، ضمن عرض خیر مقدم به حاضرین، گفت: ما به عنوان هیئت مدیره سپاد و امانتداران شما و سهامداران عزیز همواره این نکات را رعایت کرده ایم:

  • آنچه در هیئت مدیره مبنای کار ما بوده، منافع عام سهامداران است و این خط قرمز ماست.
  • براساس ظرفیت های قانون تجارت و اساسنامه شرکت سپاد، در مسیر تامین منافع حداکثری برای سهامداران گام بر می‌داریم.
  • بیش از 60 جلسه هیئت مدیره در این دوره برگزار شده است و همه تصمیمات اجماعی و با مشارکت همه اعضاء گرفته شده است.
  • برادرانه کار کرده و با کارشناسی تصمیم گرفته ایم و بر اجرای دقیق این مصوبات نظارت کرده ایم.

در ادامه جلسه مدیرعامل شرکت سپاد سخنان خود را با سپاسگزاری از درگاه خداوند متعال برای توفیق در انجام وظایف و تعهدات به سهامداران، شروع کرد و سپس گزارش مفصلی از اقدامات شرکت در یکسال گذشته و نیز برنامه های آتی شرکت را ارایه نمود و پس از آن در پاسخ به پیشنهادات و سوالات نمایندگان سهامداران، پاسخ ها و توضیحات زیر را بیان نمود:

دکتر هوشنگ نژاد در پاسخ به یکی از نمایندگان در مورد بالابردن قیمت سهام سپاد گفت: در ارزش گذاری سهام باید به  تعهدات شرکت به سازمان های مختلف نیز توجه داشته باشیم. تا کنون بازار سهام شرکت را به گونه ای مدیریت کرده ایم که ضمن حفظ روند رشد ارزش سهام، از ایجاد صف فروش که موجب کاهش ارزش سهام خواهد شد، نیز جلوگیری شود.

وی در پاسخ به سوالی در مورد پلاک 155 اشاره کرد: هرچند پس از سال ها پیگیری و دفاع در مراجع حقوقی، رای نهایی دادگاه به نفع آستان قدس صادر شده است و ما نیز قانونا مکلف به تمکین به آن هستیم، اما در تلاش هستیم که حقوق سهامداران در این پرونده که در اثر چند دهه فعالیت شرکت سپاد روی این اراضی و عمران، آبادانی و رونق منطقه ایجاد شده است نیز احقاق گردد و از آن عدول نخواهیم کرد.

آقای جهانشاهی نیز در همین ارتباط اضافه کرد: در صورت حل و فصل موضوع پلاک آستانقدس، دارایی های زیادی از شرکت آزاد خواهد شد. در حال حاضر دارایی های شرکت در ارزش سهام سپاد منظور شده است و دو سال است که خط قرمز هیئت مدیره این بوده است که به هیچ عنوان برای سود سهام و هزینه های جاری شرکت از اموال شرکت فروخته نشود بلکه با بروزرسانی منابع درآمدی شرکت از جمله باسکول ها، مجتمع انبارها، اجاره های مستغلات و منابع دیگر سود لازم تامین گردد. در بودجه سال 1402 نیز مولدسازی دارایی ها ملاک عمل است. به عنوان مثال در نظر داریم با فروش املاک کم بازده، باقیمانده قطعات کاریزک را خریداری کنیم تا ضمن ساماندهی و توسعه این منطقه، ارزش افزوده خوبی ایجاد نماییم. وی افزود: با توجه به مصوبه مجمع عمومی 1401 برای واگذاری زمین مجتمع انبارها به سهامداران، این مصوبه را اجرا نمودیم در عین حال نمی خواهیم برند انبارداری سپاد را از بین ببریم بلکه در نظر داریم که زمین دیگری خریداری کنیم و این مجتمع را به محل جدید منتقل کنیم تا برند انبارداری سپاد که بسیار با ارزش است نیز حفظ شود.

در ادامه مدیرعامل سپاد بیان کرد: در سال های اخیر در پنج مرحله مبلغ قابل توجهی از دارایی های شرکت از سبد دارایی‌ها حذف و در قالب تعرفه به سهامداران واگذار شده است. وی افزود: رشد سهام شرکت در 10 سال گذشته 53 برابر شده است.

هوشنگ نژاد توصیه کرد: سهام داران سهام خود را برای استفاده از منافع بیشتر آن در سال های آینده حفظ نمایند اما در صورتیکه نیاز به پول داشته باشند، با توجه به صف متقاضیان خرید سهام و تعرفه، در کمتر از 48 ساعت سهام و تعرفه‌شان تبدیل به وجه نقد خواهد شد.

مدیرعامل در مورد پیشنهاد یکی از حضار مبنی بر تنوع بخشی به سبد سرمایه سپاد گفت: با بررسی های بسیاری که انجام داده ایم به این نتیجه رسیده‌ایم که سرمایه گذاری در معدن کاری میان مدت و دراز مدت ولی سودآور است. تعداد زیادی فعالیت معدنی به ما پیشنهاد شده است ولی آنهایی را مورد توجه قرار داده‌ایم که سودآوری بیشتری دارد. به عنوان مثال سال گذشته فولاد مبارکه اصفهان سودآوری قابل توجهی داشته است. هر زمان که خواستیم سرمایه گذاری در معدن انجام دهیم حتما اطلاع رسانی لازم را به سهامداران عزیز خواهیم نمود. ضمن اینکه برای سهامدارانی که تمایل به مشارکت داشته باشند حق تقدم در خرید سهام در نظر خواهیم گرفت و امکان سرمایه گذاری جدید نیز برایشان فراهم خواهیم کرد.

دکتر هوشنگ نژاد در مورد پیشنهاد سرمایه گذاری در ساخت و ساز مسکن گفت: با توجه به اینکه سرمایه‌گذاری های قبلی شرکت در این زمینه سودآور نبوده است لذا باید به توجه به شرایط جدید، مطالعه بیشتری صورت پذیرد. اما بخش خصوصی در این زمینه در منطقه سپاد سرمایه‌گذاری کرده است. اگر این سرمایه‌گذار شرایط و استانداردهای مورد نظر ما را رعایت کند، سهامداران متقاضی را برای پیش خرید به ایشان معرفی خواهیم کرد.

او در مورد ورود سهام سپاد به بورس گفت: یکی از شرایط ورود سهم سپاد به بورس، حل و فصل پرونده های حقوقی شرکت است. هر زمان که به این نتیجه برسیم ورود به بورس به نفع سهامداران باشد، مطمئنا این کار را خواهیم کرد. در این زمینه با مشاوران متخصص بورس نیز مشورت خواهیم کرد.

مدیرعامل سپاد در مورد سرمایه‌گذاری در مناطق چابهار و دوغارون توضیح داد: یکی از محل هایی که توسط مقام معظم رهبری مورد تاکید قرارگرفته است، سرمایه گذاری و توجه به منطقه چابهار است. در این ارتباط در حال مطالعه و مذاکره به منظور سرمایه‌گذاری در منطقه چابهار هستیم اما از آنجاییکه سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی دوغارون از ریسک بیشتری برخوردار است. در این زمینه بررسی‌های بیشتر را انجام خواهیم داد و بر اساس نتایج حاصله و میزان حمایت های مسئولین و سازمان های ذیربط از شرکت سپاد در این منطقه، تصمیم لازم را اتخاذ خواهیم کرد.

وی در مورد پروژه تکمیل ساختمان اداری گفت:  برنامه زمان بندی ساختمان اداری تدوین شده و در محل دفتر پروژه نصب شده است و با جدیت آن را پیگیری می‌کنیم. قراردادها با پیمانکاران بسته شده و عملیات اجرایی پروژه در حال پیشرفت است. درخصوص سایر برنامه ها و پروژه های شرکت هم مدیران شرکت برنامه های زمان بندی خود را ارایه نموده و در حال پیگیری امور هستند.

دکتر هوشنگ نژاد در اواخر این جلسه نیز چند نکته زیر را به اختصار به شرح زیر بیان نمود:

  • برای بازدید سهامداران و نمایندگان ایشان از طرح ها و پروژه های شرکت دعوت می نماییم و اعلام آمادگی می‌کنیم.
  • با مجموعه های تفریحی منطقه در حال مذاکره با مالکان آنها هستیم که در صورت امکان تخفیفاتی را برای سهامدارن در نظر بگیرند.
  • اگر نمایندگان محترم فرصت های سرمایه‌گذاری معدنی را در حوزه های شهرستان های خود سراغ دارند لطفا به ما پیشنهاد نمایند تا این فرصت ها را نیز بررسی نماییم.
  • درخصوص گلایه برخی از سهامداران محترم از تاخیر در جوابدهی برخی از تماس های تلفنی با امور سهام در برخی ایام لازم است بگویم که در مواقعی که واریز وجه به حساب سهامداران صورت می گیرد، با توجه به تعداد زیاد سهامداران، تماس های زیادی از سوی ایشان با شرکت گرفته می شود و به همین دلیل تا چند روز همه خطوط تلفن شرکت اشغال می شود.
  • مجمع عمومی شرکت سپاد در تاریخ 23 تیرماه سال جاری برگزار خواهد شد که به ویژه از نمایندگان محترم سهامداران برای حضور در آن دعوت می نماییم.
  • برای ورود شرکت به حوزه معدن، لازم است تغییرات اندکی در اساسنامه صورت گیرد. این تغییرات را در مجمع عمومی عادی یا فوق العاده سهامداران پیشنهاد خواهیم نمود و در صورت تصویب، این تغییرات اعمال خواهد شد.

لازم به ذکر است که در این جلسه نیز مانند جلسه اول بیش از 60  نفر از نمایندگان سهامداران که نماینده بیشترین تعداد سهام هستند، دعوت شدند که حدود 30 نفر از ایشان در این جلسه حضور یافتند. سومین جلسه هم اندیشی با نمایندگان سهامداران روز 21 اردیبهشت برگزار خواهد شد.

121222121 1 300x200 - دومین نشست هم اندیشی مدیرعامل و هیات مدیره شرکت سپاد با نمایندگان سهامداران در سال 1402 برگزار شد 1212121212121 1 300x231 - دومین نشست هم اندیشی مدیرعامل و هیات مدیره شرکت سپاد با نمایندگان سهامداران در سال 1402 برگزار شد 121221121 1 300x200 - دومین نشست هم اندیشی مدیرعامل و هیات مدیره شرکت سپاد با نمایندگان سهامداران در سال 1402 برگزار شد 121212 1 300x205 - دومین نشست هم اندیشی مدیرعامل و هیات مدیره شرکت سپاد با نمایندگان سهامداران در سال 1402 برگزار شد 121212121 1 300x200 - دومین نشست هم اندیشی مدیرعامل و هیات مدیره شرکت سپاد با نمایندگان سهامداران در سال 1402 برگزار شد

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 2 =